fbpx

Οι μέρες που περνάμε στο σπίτι, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κινούμαστε λιγότερο, ενώ παράλληλα βρισκόμαστε και λίγο μετά τις γιορτές, σίγουρα βλέπουμε περισσότερο λίπος γύρω από την περιοχή της κοιλιάς.

Τι είναι το σπλαχνικό λίπος ή αλλιώς λίπος της κοιλιάς;

Το σπλαγχνικό λίπος, είναι ένα στρώμα λίπους που καλύπτει την περιοχή που βρίσκεται κάτω από τους μυς της κοιλιάς. Περιβάλλει πολλά ζωτικά όργανα, τροφοδοτώντας παράλληλα με ενέργεια τον οργανισμός, ωστόσο εκθέτοντας ταυτόχρονα το σώμα σε επιβλαβείς τοξίνες και ορμόνες.

Είναι το σπλαχνικό λίπος επικίνδυνο για την υγεία;

Στην περίπτωση που υπάρχουν πολλά λιπώδη κύτταρα ή όταν το μέγεθος αυτών των κυττάρων είναι ιδιαίτερα μεγάλο, τότε παράγονται πολλές τοξίνες που αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιας φλεγμονής, διαβήτη, καρδιακών παθήσεων, κ.λπ., καθώς και ανάπτυξης μεταβολικών δυσλειτουργιών.

Παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία σπλαχνικού λίπους

  • Καθιστική ζωή
  • Άγχος και έκκριση κορτιζόλης
  • Κατανάλωση αλκοόλ
  • Κατανάλωση ζάχαρης

Υπάρχει η τέλεια στρατηγική για κάψιμο του λίπους της κοιλιάς;

Το σπλαχνικό λίπος ή λίπος της κοιλιάς δεν φεύγει με μαγικό τρόπο, καθώς υπάρχει ένας συνδυασμός συνηθειών που μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα. Διατροφή, γυμναστική, μείωση άγχους είναι μερικά από αυτά που θα οδηγήσουν στην επιτυχία.

  1. Κίνηση, ενδυνάμωση και αύξηση μυϊκής μάζας

Σίγουρα η διατροφή αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες που επηρεάζουν την… εξαφάνιση του λίπους από την περιοχή της κοιλιάς, ωστόσο η τακτική κίνηση μπορεί να ενισχύσει το αποτέλεσμα. Η γυμναστική τουλάχιστον τρεις με τέσσερις φορές την εβδομάδα μπορεί να επιταχύνει την απώλεια βάρους.

Μάλιστα οι ασκήσεις με βάρη ευνοούν το κάψιμο περισσότερων θερμίδων, αυξάνοντας τη μυϊκή μάζα. Αύξηση μυϊκής μάζας, οδηγεί σε χάσιμο λίπους, καθώς το σώμα το μετατρέπει για να παρέχει την ενέργεια που απαιτείται για τη χρήση των μυών.

  1. Διατροφή, διατροφή, διατροφή

Οι πηγές από τις οποίες λαμβάνετε τις ημερήσιες θερμίδες παίζει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, καθώς φαίνεται πως όταν ένα μεγάλο ποσοστό αυτών είναι από πρωτεΐνες, η ποσότητα του λίπους που χάνεται από την περιοχή της κοιλιάς είναι μεγαλύτερη.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η σωστή ποσότητα υδατανθράκων και πρωτεϊνών θα πρέπει να προέρχεται από τις κατάλληλες τροφές και όχι από επεξεργασμένες και φτωχές σε φυτικές ίνες και χημικές ουσίες που απορρυθμίζουν τα επίπεδα των ορμονών και τον τρόπο που ο οργανισμός αποθηκεύει το λίπος. Ολόκληρα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και μοσχαρίσιο κρέας (ιδανικά βιολογικό), εφοδιάζουν τον οργανισμό με βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά που απομακρύνουν τη συσσώρευση λίπους στην κοιλιά.

  1. Στρες το ένοχο

Όταν βιώνετε περιόδους έντονου στρες, αυξάνονται τα επίπεδα κορτιζόλης, συμβάλλοντας στην κατακράτηση λίπους στην περιοχή της κοιλιάς.

Συγκεκριμένα, ορισμένες παρενέργειες που έχει το άγχος στην απώλεια βάρους, είναι:

  • Η κορτιζόλη μπορεί να απελευθερώσει γλυκόζη από το ήπαρ.
  • Διασπά την πρωτεΐνη και τη μετατρέπει σε γλυκόζη.
  • Η κορτιζόλη μπορεί να μειώσει την ευαισθησία στην ινσουλίνη, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αντίσταση στην ινσουλίνη.
  • Η κορτιζόλη οδηγεί την αποθήκευση λίπους στο μεσαίο τμήμα σας. Αυτός θα μπορούσε να είναι ο λόγος για τον οποίο τα άτομα με πολύ άγχος καταλήγουν με αύξηση βάρους γύρω από τη μέση τους.
  • Η υπερβολική προπόνηση συχνά αποτελεί έναν τύπο άγχους που μπορεί να επιδεινώσει το λίπος στην κοιλιά. Αντί για έντονη άσκηση, δοκιμάστε να κάνετε για παράδειγμα περιπάτους.
  1. Ενυδάτωση και όχι αφυδάτωση!

Το σώμα χρειάζεται την κατάλληλη ενυδάτωση για να μπορεί να ανταπεξέρχεται με επιτυχία στις μεταβολικές του διεργασίες. Το νερό μπορεί να ενισχύσει το αίσθημα της πληρότητας, ελαχιστοποιώντας εκείνο της πείνας. Επίσης, βοηθά στη μείωση της επιθυμίας για γλυκό, ενώ αποτελεί έναν πολύ καλό τρόπο απομάκρυνσης της περίσσειας νατρίου.

  1. Ύπνος ο θαυματουργός

Το σώμα αναζωογονεί την επιδιόρθωση των κυττάρων πιο γρήγορα ενώ κοιμάστε. Αν πιαστήκατε από την έντονη γυμναστική, μια καλή ξεκούραση θα βοηθήσει να θεραπευθούν οι ταλαιπωρημένοι ιστοί.

Recent Posts